niedziela, 28 września 2014

Ile schowałem? Oblicz i sprawdź.

Dzieci dobierają się w pary. Każda z par ma przygotowane przedmioty: książkę z ćwiczeniami lub chustę, klocki (taka sama ilość dla każdego dziecka, np. po 9), liczmany jako punkty za poprawne wykonanie zadania.

Jedno dziecko (odpowiadające na pytanie) zamyka oczy a drugie (zadające pytanie) chowa pod książkę ćwiczeń pewną ilość klocków. Zadaniem pierwszego dziecka po otwarciu oczu jest:

  • obliczenie ile klocków zostało schowanych (np. w oparciu o liczbę klocków, które nie zostały schowane), 
  • podanie wyniku na palcach,
  • sprawdzenie poprawności obliczenia przez odkrycie klocków i ich przeliczenie. 


Za każdą poprawną odpowiedź jest punkt - liczman. Zabawa przebiega w ciszy, gdyż dzieci porozumiewają się gestami. Po każdym zadaniu następuje zamiana ról.

Edyta Jurys - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, logopeda. Pracuje w Szkole Podstawowej nr 9 w Koszalinie (woj. zachodniopomorskie)Swoim doświadczeniem i pomysłami dzieli się na blogu Echo ho-ho! Blog nauczyciela terapeuty.  


3 komentarze:

Najfajniejsza jest ta cisza...

Moim dzieciom podobało się wszystko ;)

Zrobię z kasztanami :) Fajny pomysł.

Prześlij komentarz