środa, 21 stycznia 2015

File Folder Games

Kiedyś na jednym z blogów nauczycielki ze Stanów Zjednoczonych znalazłam post opisujący teczki z zadaniami dla uczniów. Nie były to bynajmniej teczki z "kserówkami". Wręcz przeciwnie, pełne kolorowych zadań wielokrotnego użytku (zalaminowanych) zarówno dla małych jak i dużych, matematyczne i językowe. Zaciekawiona zaczęłam szukać
kolejnych blogów, na których są opisane teczuszki. Znalazłam je pod nazwą File Folder Games.
Pomysł tak bardzo mi się spodobał, że postanowiłam zaadaptować to do naszych warunków i wprowadzić w mojej klasie. 

W Stanach Zjednoczonych teczki są trochę inne niż u nas. Wyglądają tak:
Na www.amazon.com można kupić 100 sztuk za około 8 dolarów
W Polsce najtańszym produktem tego typu są teczki na gumkę lub zawiązywane. Mają one skrzydełka, które można usunąć ale nie trzeba. Ja je usuwam bo wydaje mi się to wygodniejsze. (Oczywiście w mojej przyrodzie nic nie ginie i te usunięte skrzydełka służą potem jako zakładki, elementy dziwnych konstrukcji mojego syna itd.)
Zadania do wklejenia mogą być różne, różniste. Począwszy od puzzli, domina, dobieranek, loteryjek, literkowych zabaw po gry planszowe np. z gazet lub wykonane samodzielnie, czy gotowe zadania pobrane z internetu.




W internecie można znaleźć wiele stron z gotowymi zadaniami. Wystarczy je pobrać, wydrukować i zalaminować (będą trwalsze) i wkleić do teczki. Zadania w teczkach składają się z dwóch części: stałej, która jest wklejona do teczki stanowi jakby pytanie do zadania i części ruchomej, która najczęściej umieszczana jest w załączonej kopercie i stanowi odpowiedzi. Części ruchome mogą być dokładane ale mogą być również przyczepiane na rzepy.
Na Pinterest można znaleźć wiele pomysłów, jak teczkę wykonać i jakiego typu zadania mogą to być.Można też wpisać hasło "File Folder Games" w wyszukiwarce Google i przejść do zakładki Grafika a potem przenosić się na strony dotyczące tematu. Życzę miłego "teczkowania" :)

Joanna Apanasewicz - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w klasach młodszych i przedszkolu. Pracuje w "Małej Szkole" w Koninie Żagańskim (woj. lubuskie). W swojej pracy wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne, które są jednocześnie jej pasją. Uwielbia prace ręczne i wykonuje proste pomoce dydaktyczne przy wykorzystaniu prostych przedmiotów z otoczenia.

1 komentarze:

Bardzo fajny pomysł. Muszę go przemycić na swoje lekcje

Prześlij komentarz